Whitepaper

IBM Concrete Modular Data Center –
Das Standard-Rechenzentrum

Das IBM Concrete Modular Data Center (CMDC) wurde aus einer vielzahl von mittelständischen Rechenzentrumsprojekten entwickelt. Hierbei lag der Fokus darauf, die Best Practices und Erfahrungen aus über 100 Projekten in der Größenordnung von Rechenzentren mit 4-25 Serverschränken in einen Standard zu überführen, der ein Maximum an Qualität und Ergonomie bietet, ein angemessenes Maß an Verfügbarkeit

The next-generation data center – A software defined environment where service optimization provides the path

Over the last two decades, IT organizations have faced an uphill battle against complexity. As business demands have multiplied, scores of technologies have been implemented in an attempt to respond. By and large, this steady organic growth has resulted in data centers that are costly and complex, with over-provisioned physical configurations and siloed management. Virtualization

Clean vor Big – Warum Clean Data so wichtig ist und wie Sie Ihre Datenqualität nachhaltig verbessern

Die meisten Unternehmen haben erkannt, dass die Qualität ihrer Daten den Geschäftserfolg maßgeblich beeinflusst: Clean Data bildet die Grundlage für korrekte Auswertungen des Datenbestands und damit auch die Voraussetzung für erfolgreiche Entscheidungen. Umgekehrt verursachen unvollständige, redundante und fehlerhafte Datensätze mehr Kosten, als auf den ersten Blick anzunehmen ist. Wer mit einem unternehmensweiten Datenqualitätsmanagement dafür sorgt,

Umfassender Überblick über die SQL Server Datenbankleistung

Die Meinung von IT-Experten zu Dell Spotlight on SQL Server Enterprise. In diesem Whitepaper berichten drei IT-Experten, die Dell Spotlight on SQL Server Enterprise intensiv getestet haben, von ihren Erfahrungen. Diese Experten repräsentieren die Softwarebranche, gemeinnützige Organisationen und Einrichtungen im Gesundheitswesen und erläutern, welche Vorteile des Tools sie in ihrer SQL Server Umgebung beobachtet haben

Find the IT Service Management Solution that’s right for your business: A Buyer’s Guide for Executives

Today, IT is relied upon to support a broad spectrum of users and business services in an enterprise. As these organizations look to fulfill their charter, the IT service management (ITSM) solution in place can either be an invaluable ally or a persistent liability. This guide examines the unprecedented demands IT organizations must contend with

TechInsights Report: The changing role of IT and what to do about it

Today’s challenging and hyper-competitive business environment offers CIOs a unique opportunity to assume an expanded role as a strategic technology expert collaborating with the business toward greater success, more revenue and happier customers. It’s in IT’s hands at the moment, but the window of opportunity is closing as lines of business get tech-savvy, spending more

Moving Service Management to SaaS

In areas such as sales force automation and customer relationship management, cloud-based computing services have become the norm—and substantially improved the economics, capabilities, and efficiencies customers have realized. Today, organizations can enjoy similarly substantial benefits by migrating their IT service management functions to a Software-as-a-Service model. This paper shows how CA Cloud Service Management enables